Välkommen till oss på LF Skåne!
Länsförsäkringar är inte som andra banker och försäkringsbolag. Att jobba inom Länsförsäkringar skapar också det lite speciella förutsättningar – och möjligheter. Det är det många som kan vittna om, oavsett om du jobbar på ett lokalt länsbolag som LF Skåne eller på det gemensamma bolaget Länsförsäkringar AB. Vi är 23 lokala bolag runt om i landet som tillsammans äger Länsförsäkringar AB, vilket i sig skapar en intern arbetsmarknad.
Vi finns nära kunderna, vi ägs av kunderna och vid sidan om att vi säljer försäkringar och bankprodukter och förmedlar bostäder har vi ett ärligt och stort engagemang för både individer och samhällen. För oavsett om du jobbar lokalt exempelvis hos oss i Skåne eller stöttar det lokala arbetet på Länsförsäkringar AB i Stockholm, är du med och bygger trygghet för både människor och samhällen.
Vi är 7900 medarbetare som tillsammans arbetar för fyra miljoner kunder inom bank, försäkring och pension.
Inom LF Skåne är vi cirka 650 personer fördelat på våra kontor i Malmö, Helsingborg, Ängelholm, Lund och Ystad. Huvudkontoret har vi i Malmö.
Välkommen till oss på LF Skåne!
Länsförsäkringar är inte som andra banker och försäkringsbolag. Att jobba inom Länsförsäkringar skapar också det lite speciella förutsättningar – och möjligheter. Det är det många som kan vittna om, oavsett om du jobbar på ett lokalt länsbolag som LF Skåne eller på det gemensamma bolaget Länsförsäkringar AB. Vi är 23 lokala bolag runt om i landet som tillsammans äger Länsförsäkringar AB, vilket i sig skapar en intern arbetsmarknad.
Vi finns nära kunderna, vi ägs av kunderna och vid sidan om att vi säljer försäkringar och bankprodukter och förmedlar bostäder har vi ett ärligt och stort engagemang för både individer och samhällen. För oavsett om du jobbar lokalt exempelvis hos oss i Skåne eller stöttar det lokala arbetet på Länsförsäkringar AB i Stockholm, är du med och bygger trygghet för både människor och samhällen.
Vi är 7900 medarbetare som tillsammans arbetar för fyra miljoner kunder inom bank, försäkring och pension.
Inom LF Skåne är vi cirka 650 personer fördelat på våra kontor i Malmö, Helsingborg, Ängelholm, Lund och Ystad. Huvudkontoret har vi i Malmö.
Våra värderingar
Våra fyra värderingar utgör grunden för hur vi på Länsförsäkringar Skåne agerar i vår arbetsvardag, mot våra kunder, samarbetspartners och mot varandra.
Att känna till och leva i enlighet med våra värderingar är var och ens ansvar. Det är en förutsättning för att vi tillsammans ska kunna skapa en enklare och tryggare vardag för våra kunder.
Våra värderingar
Engagemang
Vi tar ansvar för att göra skillnad
- Jag bidrar aktivt och agerar för kunden, bolaget och teamets bästa
- Jag hjälper och underlättar för kunden och mina kollegor
Samarbete
Vi arbetar tillsammans för att nå gemensamma mål
- Jag delar med mig av mina kunskaper och erfarenheter, öppet och prestigelöst
- Jag visar tillit och respekt för mina kollegor och värdesätter våra olikheter
Enkelhet
Vi prioriterar och förenklar för att få saker att hända
- Jag är tydlig, lyhörd och kommunicerar så att alla förstår
- Jag gör det lätt att göra rätt, både för kunden och för mina kollegor
Utveckling
Vi är nyfikna och ser framåt för att hitta de bästa lösningarna
- Jag söker kunskap, har mod att våga prova och drar lärdom av erfarenheter
- Jag tar initiativ till förbättringar för att nå mina och bolagets mål
Våra värderingar
Våra fyra värderingar utgör grunden för hur vi på Länsförsäkringar Skåne agerar i vår arbetsvardag, mot våra kunder och mot varandra; Vi engagerar oss, Vi samarbetar, Vi driver utveckling och Vi gör det enkelt.
Att känna till och leva i enlighet med våra värderingar är var och ens ansvar när vi utövar vårt aktiva medarbetarskap. Det är en förutsättning för att vi tillsammans ska nå våra ambitiösa mål om att upplevas som världens mest kundorienterade företag inom bank och försäkring.
Våra värderingar
Våra fyra värderingar utgör grunden för hur vi på Länsförsäkringar Skåne agerar i vår arbetsvardag, mot våra kunder och mot varandra; Vi engagerar oss, Vi samarbetar, Vi driver utveckling och Vi gör det enkelt.
Att känna till och leva i enlighet med våra värderingar är var och ens ansvar när vi utövar vårt aktiva medarbetarskap. Det är en förutsättning för att vi tillsammans ska nå våra ambitiösa mål om att upplevas som världens mest kundorienterade företag inom bank och försäkring.
Vi engagerar oss
Vi bryr oss och gör det lilla extra för kunden och för varandra. Vi tar aktivt ansvar att lösa problem genom att lyssna, ställa frågor och dela med oss av vår samlade kunskap. Vi agerar proaktivt för att möta kundens nuvarande och kommande behov.
Vi engagerar oss
Vi bryr oss och gör det lilla extra för kunden och för varandra. Vi tar aktivt ansvar att lösa problem genom att lyssna, ställa frågor och dela med oss av vår samlade kunskap. Vi agerar proaktivt för att möta kundens nuvarande och kommande behov.
Vi samarbetar
Vi samarbetar och tar ansvar för att lösa kundens hela behov. Vi hjälps åt, ger varandra feedback och lär av varandra. Vi drar nytta av varandras kompetens och agerar gemensamt för att hitta de bästa lösningarna.
Vi samarbetar
Vi samarbetar och tar ansvar för att lösa kundens hela behov. Vi hjälps åt, ger varandra feedback och lär av varandra. Vi drar nytta av varandras kompetens och agerar gemensamt för att hitta de bästa lösningarna.
Vi driver utveckling
Vi utvecklar vår verksamhet för att säkerställa vår konkurrenskraft. Vi söker ständigt nya lösningar som ökar värdet för kunden. Vi tar aktivt ansvar för att utveckla oss själva och varandra. Vi utvärderar, reflekterar och använder vår samlade kompetens för att göra skillnad.
Vi driver utveckling
Vi utvecklar vår verksamhet för att säkerställa vår konkurrenskraft. Vi söker ständigt nya lösningar som ökar värdet för kunden. Vi tar aktivt ansvar för att utveckla oss själva och varandra. Vi utvärderar, reflekterar och använder vår samlade kompetens för att göra skillnad.
Vi gör det enkelt
Vi förenklar och tydliggör. Vi lyssnar aktivt och ställer frågor för att sätta oss in i kundens situation. Vi kommunicerar och förklarar tydligt så att alla verkligen förstår.
Vi gör det enkelt
Vi förenklar och tydliggör. Vi lyssnar aktivt och ställer frågor för att sätta oss in i kundens situation. Vi kommunicerar och förklarar tydligt så att alla verkligen förstår.